torsdag 2 april 2015

Svampen

Nu håller man på och rstarerar och ska glasa in Svampen! Och så finns det många anledningar varför man glasar in och det tänker jag inte redovisa här men jag vet i alla fall en del anledningar.
Jag tittade igenom min bildsamling och hittade en del bilder om svampen vid olika årstider genom åren som jag tagit!:0)

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg
Ovan är bilden tagen en sommardag när det inte fanns glas

Foto: Bernt Solberg
Ovan är bilden är tagen vid vintertid i pulkabacken.

Foto: Bernt Solberg
Bilden är tagen en vinterdag i mörker.

Foto: Bernt Solberg
Vid svampens yterdörren så syns Örebros landskapssymbol.

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg
Utsikt från svampen mot Olais Petri kyrkan och längre bort på bilden syns Nikolai Kyrkans torn och Krämaren längre bak i bilden.

Foto: Bernt Solberg
Bilden ovan är utsikt över Mejeri tomten som är öde och tom som har varit det i 6år. Tidigare producerade mjölkprodukter och mejeriet hade många anställda.
Snart är Mejeri området ombyggt med
Bostads hus, dagis och affär!

Foto: Bernt Solberg

Tack för att du tittar!:0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar