söndag 22 februari 2015

The Killing - Säsong 1

Igår såg jag klart:
The Killing - Säsong 1 som är en TV-serie med svenska skådespelaren Joel Kinnaman han som var med i Snabba Cach! Han spelar en mord utredare som löser ett mord tillsammans med Mireille Enos. 
The Killing - säsong 1 är en av dom bästa serierna som jag sätt! Den är som filmen När Lammen tystnar känsla med bra musik och nervkittlande och känslan att nu kommer snart hända något obehagligt. Många serier är osmakliga med många osmakliga detaljer och rörigt.
Den svenska serien Bron t.ex som var bra i början men som helt plötsligt hade 3spår och man undrade vad hade dom andra spåren att göra med varandra? Skulle det inte var för den autistiske Saga Norén (Sofia Helin) i Bron så skulle jag inte ha tittat och Martin Rodhe (Kim Bodnia). Det är många kriminal serier som har och lära av The Killing.
The Killing - Säsong 1, handlar om ett mordfall där man sitter och funderar: vem är det??
Musiken i serien gör mycket. Serien utspelar sig i Seattle där en flicka har blivit brutalt mördad. 
Jag är så imponerad av Joel Kinnaman amerikanska tal och skådespeleri. Bryter ingenting på svenska, kanske inte så konstigt när han har en amerikansk pappa och har dubbelt medborgarskap. Kan inte låta bli och få en känsla av karaktären Jack Sparow när man ser Kinnaman i rollen som mordutredaren Stephen Holder. Holder är så cool med roliga kommentarer. Den andra mordutredaren som spelas av Mireille Enos som den ensamstående mamma och gör rollen mycket bra också som mordutredare.
När klockan börjar närma sig 01:00 och det är ett avsnitt kvar och det går inte sluta att titta och då vet man att serien är beroende framkallande och jag gick och la mig med ett leende på läpparna.
Jag ser verkligen fram i mot 
The Killing - Säsong 2

Tack för att du läser!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar