torsdag 19 februari 2015

Moder Teresa vinkade till mig!:0)

Jag glömmer aldrig när jag var på Olof Palmes torg när Moder Teresa vinkade till mig!:0) Jag visste att det var Kristna riksmötet i Örebro och det var 1989 och jag tog en promenad på Drottninggatan och på avstånd såg jag att det var en folksamling och gick dit och såg precis Moder Teresa gå in i en bil och jag stod bredvid bil fönstret och hon såg mig och vinkade till mig och några fler och det är ett sådant ögonblick jag aldrig glömmer!:0) Tack för att du läser!!

"Det var feststämning i den stora Toyotahallen med mycket sång och musik. Örebromissionens predikantkör, där Georg var med, sjöng. En av mina kvinnliga FBvänner sjöng solo, så fint. Jag har all sång på kassettband och lyssnar fortfarande ibland till den vackra sången. 
Från Indien hade Moder Theresa speciellt inbjudits för att berätta om sitt arbete bland fattiga och sjuka. Det var en mäktig kväll! Riksmötet pågick i 5 dagar."(litenfikastund.blogspot.com/.../onsdag-8)
"Påven fick aldrig möjligheten att besöka Örebro. Men Moder Teresa kom med några systrar för att tala i Ö 89. Sällskapet bodde hemma hos kyrkoherde Garlöv och hans familj i Olaus Petri församlings  kyrkoherdevåning under sitt besök."
(stillsam.blogspot.com/2014_05_21_archi...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar